Saturday, November 17, 2012

Langkahan ke Dunia Baru

Assalamualaikum..

Hari ini cuaca mendung dan juga hujan dingin dengan suhu sekitar 6 C. Mengharapkan salji turun esok paginya yang entah jadi kenyataan atau tidak. Apa2 pun hari ini entah mengapa diriku sentiasa teringat akan hari pertama or first day menjejakkan kaki ke tanah samurai ini demi menuntut ilmu. Mungkin kerana saat itu juga cuacanya pun sebegini agaknya. Aku sendiri pun sudah lupa.

Japan Airlines (JAL)
 

Gambar diatas yang tertulis 'Yokoso! Japan' atau maksudnya 'Welcome to Japan' adalah gambar pertama yang berjaya disnap di tanah Sakura ini. Saat itu yang seingatku perasaan berbaur sedih kerana terpaksa meninggalkan keluarga dan juga kenalan di Malaysia n pada masa yang sama juga gembira kerana akhirnya cita2ku untuk memijak Jepun ni tercapai juga setelah meredah onak duri semasa belajar di AAJ, Universiti Malaya dulu. Minna arigatou~.




Gambar sahabat2 satu batch, AAJ Batch 27 yang fly bersama pada hari tersebut. Agak2nya apalah perasaan mereka juga ya? Satu denganku juga kot. Semenjak dari saat itu, kami semua berpisah menuju universiti masing2 demi memulakan hidup baru di sini. Ada yang ke selatan pulau Jepun ni, Kyuushuu n ada juga yang ke utara, Hokkaido. Ada yang ke tengah2 Jepun dan ada juga yang ke utara pulau Honshuu seperti mana aku. Rindu mereka semua. Ada antara mereka yang langsung belum bertemu semenjak perpisahan hari tersebut. Hope u all can be a better man n good luck in whatever u do~

Gambar saat itu. Cuba bandingkan dengan sekarang ;P

Ketakutan dan kerisauan juga sentiasa berlegar dalam diriku namun daku tetap gagah melangkah demi mencipta sejarah baru dalam kehidupanku. Bermula lembaran baru dan pada saat inilah aku berazam ingin berubah menjadi insan yang berjaya yang boleh membanggakan keluarga, agama, bangsa, negara, dunia dan juga berjaya di akhirat kelak. Amiinn..

Setakat ini sahaja kot post kali ni. Mengimbau nostalgia lama yang akan kekal dalam ingatan sepanjang zaman. In shaa Allah..

-Striving for Excellence-

No comments:

Post a Comment