Thursday, January 10, 2013

Selamat Tahun Baru 2013

Assalamualaikum..

Rasenya belum trlambat utkku mengucapkan Selamat Tahun Baru 2013 kepada smua. Moga2 tahun ni juga akan bersinar lebih cerah berbanding tahun lampau. Apakah azam tahun ni? Aku? Belum memikirkannya lagi..hehe..tapi berkemungkinan ingin mencipta kejayaan yg lebih cemerlang berbanding tahun2 sebelum ni.

Tahum 2012 merupakan tahun yang penuh ngn memori pahit manis dan juga tahun aku mencabar kebolehan diri dalam pelbagai bidang. Pencapaian yg paling membanggakn dalam hidup juga turut terukir dalm tahun 2012 iaitu pengalamanku sebgai solo backpacker yg menjelajah negara2 yg menjadi impianku semenjak dr kecil agi. Melancong ke negara2 tertentu seorang diri merupakan ssuatu yg mungkin asing bagi rakyat Malaysia terutamanya. Tp kerana asingnye perkara tersebut maka aku dengn rela ati mencabar diri menjelayah dunia baru seorng diri demi melihat keindahan alam semuala jadi dan juga budaya ssesuah negara yg dilawati. Terima kasih kpd kedua ibubapaku yg selalu menjadi supporterku yg paling kuat dan memberi kebenaran kpdku utk menjelajah dunia secara solo. Pada mulanya mereka juga merasakan mustahil utkku travel seorng diri kerana aku ni memang dikenali sebgi seorng yg manja n takut2. Akan tetapi keinginan yg kuat menyebabkan mereka merelakn aku terbang ke sana ke mari kerana mungkin mereka yakin dengn kebolehanku dan perubahan yg aku hadapi n kecapi sepanjang berada di Jepun. Kehidupan di Jepun sememangnya mengajarku pelbagai benda yg akan ku kenang n praktik sehingga ke akhir hayat. Pengalaman merantau ke negara lain juga sedikit sebanykak membuka pandangn n mindaku trhadap dunia yg begitu luas ni. Berpegang kpd slogan, 'nothing is impossible if you make it possible' aku menghdapi tahun 2012 dengn mengadaptasikan slogan trsebut dgn diriku. berkemungkinan belum sempurna maknanya tp akan terus berusaha lagi di masa2 hadapan.

Tibanya tahun 2013 maka meningkat la usiaku dan juga merupakan permulaan bagi tahun akhirku di Universiti Yamagata ni dan juga di Jepun amnya. Perjuangan demi memperolah segulung ijazah awal Mac 2014 nanti bermula dari saat  ni. Tahun akhir merupakan tahun yg paling mencabar mungkin di sini kerana bermulanya program praktikal dan akn melatih diri ini ke arah menjadi seorang Engineer yg berjaya di masa hadapan..In shaa Allah..dan tahun ini juga merupakan Year to Remember krn waktu sebagai seorang pelajar undergraduated semakin mengecut diiring masa yg bergerak laju. Justeru, akan ku gunakan waktu ini utk mencipta memori yg berharga yg dpt dikenang selama-lamanya.

Begitu la sedikit sebanyak coretan kali ni. Azam 2013. Mampu menjdi kenyataankah? Sama2 kita usahakan. In shaa Allah..



Ok la, sampai di sini saje post kali ni. Akan menyusul post lain sekejap agi.

Bye2..

-Striving for Excellence-


No comments:

Post a Comment